Muzikály a muzikálové filmy jednoznačně vedou v žebříčku popularity u mladých lidí. Bůhví proč jsou producenti tolik skeptičtí. Muzikály Pomáda a Mama Mia trhaly rekordy.
Právě tak Muzikál ze střední 2. Jako obvykle, producenti zpočátku nejevili žádné nadšení nad tanečním křepčením středoškoláků. Nestačili se však divit. Tento muzikál shlédlo v televizi více než 35 milionů diváků, muzikál rozdrtil příčky soundtracků, koncertů, divadelních a ledních show, knih a videoher. Příběh dvou mladých lidí, kteří v sobě objeví herecký a pěvecký talent, je jeden z nejúspěšnějších marketingových projektů, který se v posledních letech odehrál v Americe. Soundtrack „Muzikálu ze střední 2“ si přehrávalo kolem pěti milionu fanoušků (stal se nejprodávanějším soundtrackem všech dob). Hlavní protagonisté neměli nic zadarmo. Podařilo se jim porazit šest set uchazečů o roli, dva týdny intenzivně dřeli v taneční škole a Zac Efron navíc každý den tři hodiny trénoval basket.
Velmi oblíbené jsou také pořady typu Stardance, pěvecké a taneční reality show hledající nejlepší talenty.
Škoda, že i přes tento enormní zájem o tanec, se toto umění nikdy finančně nedostalo ani na úroveň sportu, ani na úroveň uznávaného umění.
Taneční magazín