BRIAN SEIBERT
Příběh lásky a studu, vyjádřený představami a pocity
V prvních okamžicích tanečního představení „Beautiful Bone“ v duetu tančeném Molly Lieber a Eleanor Smith (obě jsou také choreografky tohoto díla) Molly tiskne svou hlavu na hruď Eleanor. Gesto je to něžné i agresivní, objímající i dusící.
Tyto dvě mladé ženy pracují spolu od roku 2006 a je to na jejich výkonu vidět. Spojení očním kontaktem mezi nimi je zřejmé. Vzájemná souhra je vidět v načasování a prostorovém vnímání. Mohou hrát samostatně, zdá se, že se vůbec vzájemně neznají, ale přesto každý jejich pohyb je společně zkoordinován. To by mohla být definice úspěšného duetu.
Eleanor Smith – vlevo, Molly Lieber, Foto: Ruby Washington
„Beautiful bone“ (krásná kost) je opravdu krásná a svléká se. Většina z 40-ti minutového vystoupení znamená pro fotografa sen, řadu dynamických kompozic dvou figur. Obě tanečnice jsou krásné v klidu i v pohybu, každá ukazuje vnitřní koordinaci svého těla odshora dolů.
Krása je zvláštní, i když je běžná.
Dílo „Beautiful bone“ je vážný tanec, který nebere sebe příliš vážně. Popsat pohyby tanečníků se zdá syrové, ale je příznačné, že Molly Lieber drží obličej Eleanor Smithové, když se válí na podlaze a Lieber později tráví dlouhou dobu s obličejem uvíznutým v klíně Smithové.
Tyto ženy jsou svázány k sobě. Jedna by přenesla druhou přes poušť, zdá se, v případě, že se ale nejdříve vzájemně nezabijí. Na konci jsou tak vzdálené od sebe, jak jen mohou, nebo jak jim malý prostor „Chocolate Factory theater“ dovoluje. Jsou tak daleko, že se na ně můžete podívat na každou zvlášť, ale dokonce i tehdy máte dojem, že vidíte jen jednu.
Eleanor a Molly ve hře „Heistman“
Tanec měl premiéru začátkem března 2012 v „Chocolate Factory Theater“, Long Island City, Queens.
Molly a Eleanor spolupracují od roku 2006, tančily spolu v mnoha představeních.
Taneční magazín